sedentarismul

Statul pe scaun crește riscul de deces cauzat de boli de inimă, diabet și cancer

Dacă îți făceai calcule cum că ai compensa orele petrecute zilnic pe scaun cu cele 2-3 ședințe de fitness pe săptămână, mai gândește-te o dată. Conform unui studiu recent ale cărui rezultate au fost publicate în Annals of Internal Medicine, timpul pe care o persoană îl petrece șezând zilnic este direct proporțional cu riscul de boli cardiovasculare, diabet, cancer și moarte prematură, iar asta este valabil și pentru persoanele care fac sport în mod regulat, de câteva ori pe săptămână.

„Mai mult de o jumătate din ziua unei persoane este petrecută în mod sedentar – stând pe scaun, în fața televizorului sau lucrând la calculator”, spune dr. David Alter, cercetător la Toronto Rehab, University Health Network (UHN) și Institute for Clinical Evaluative Sciences. „Studiul nostru a descoperit că, în ciuda beneficiilor pentru sănătate ale activității fizice, aceasta singură nu este suficientă pentru a reduce riscul de îmbolnăvire.”

Și totuși, nu te grăbi să renunți la sport pentru că autorii studiului au descoperit, de asemenea, că efectele statului pe scaun asupra sănătății sunt mai pronunțate în cazul persoanelor care nu fac deloc mișcare, în comparație cu cele care au un program regulat de exerciții fizice. „Este nevoie de cercetări suplimentare pentru a înțelege de cât de multă activitate fizică este nevoie pentru a contracara riscurile pentru sănătate asociate cu sedentarismul”, a comentat dr. Biswas, co-autor al studiului.

Cercetătorii spun că este nevoie ca oamenii să înțeleagă pericolele sedentarismului, despre care am scris mai multe și aici, și să încerce să găsească metode pentru a reduce timpul de stat pe scaun. „Stabilește-ți țeluri și găsește modalități de a încorpora mai multă activitate fizică și mai puțin sedentarism în viața ta de zi cu zi. De exemplu, la muncă ridică-te în picioare sau mișcă-te pentru 1-3 minute la fiecare jumătate de oră. Chiar și când te uiți la televizor, ridică-te în picioare sau fă exercitii în timpul reclamelor.[…] Nu este suficient să faci exerciții pentru 30 de minute pe zi și să fii sedentar pentru 23 de ore și jumătate”, a comentat dr. Alter.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s